18.4.11

:: Yeaa..yeaa dapat baby ::

Posted by Mâ Fira at 12:30 AM
Assalamualaikum...

Lama sangat rasanya tak menulis. Hari tu Encik MA ada bagi cadangan supaya update blog pasal kucing-kucingku yg dah beranak pinak. Huhuhu 8 ekor kesemuanya. Sepatutnya ada 9, tapi sekor dah mati. Ketentuan dari Dia.
Si omot beranak 4 ekor je..Huhu...Hari aku balik dari keje tengok-tengok perut dia dah kempis. Beranak kat mana tak tau. Bila selongkar dalam bilik. Jumpa la 4 ketul ni. Cinonet betul. Terpaksa la aku basuh tilam petang esoknye. T_T. Anak si omot ni aku tengok gebu-gebu betul.Pandai dia jaga.

Ni pulak si Oneng. Balik keje aku tengok dia dah resah semacam. Rupa-rupanya nak beranak. Aku amik cage then kurung dia dalam tu. Takut beranak atas tilam lagi. Tak larat nak cuci. First time tengok kucing beranak. Ngeri betul. Hehe..Anak oneng ada 5 ekor, tapi sekor dah mati.

Gemok kan anak si omot. Haiyooo...keje menyusu jer..gaya bapuk pon ada nih.

Permudahkan lah urusan ku dalam menjaga dan memelihara makhlukMu ini Ya Allah. :)

p/s by hook or by crook aku akan sunatkan diekor ni lepas je anak-anak diekor putus susu...fiuuuuuuuuu

0 comments:

 

Ragam & Garam Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Angry Birds Merchandise